Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Planuje, organizuje, kieruje i kontroluje przemieszczanie towarów od producenta do konsumenta wykorzystując informacje płynące z rynku w celu optymalizacji korzyści wynikających z wymiany towarowej dla wszystkich uczestników tej wymiany; dostarcza towar zgodnie z zamówieniem klienta we wskazane miejsce i czas; optymalizuje koszty dostawy towarów; dokonuje wyboru procedury zakupów i analizuje ich stan; obsługuje zamówienia i organizuje transport wykorzystując w tym celu systemy informatyczne.
Do typowych zadań zawodowych technika logistyka należą:
przygotowywanie ofert handlowych w zakresie świadczenia usług logistycznych
przygotowywanie procesu logistycznego;
dokonywanie wyboru dostawców towarów na podstawie określonych wymagań;
przyjmowanie i kompletowanie zamówienia usług logistycznych;
dobieranie środków do załadunku i rozładunku towarów oraz środków transportu;
dobieranie opakowań jednostkowych i transportowych;
obliczanie ilości miejsca do składowania towarów;
przygotowywanie taryf przewozowych, spedycyjnych i ustalanie należności za usługi logistyczne: kosztów transportu, magazynowania i usług logistycznych;
sporządzanie dokumentów logistycznych oraz zawieranie umów sprzedaży usług logistycznych;
prowadzenie rozliczeń i rachunków ze spedytorami, klientami krajowymi i zagranicznymi;
analizowanie kosztów dostawy i magazynowania oraz podstawowych parametrów wydajności procesów magazynowych;
organizowanie przyjęcia i wydania towarów z magazynu;
organizowanie logistyki miejskiej;
organizowanie recyklingu i utylizacji odpadów w działalności logistycznej;
podejmowanie działalności marketingowej na rynku usług logistycznych;
ocenianie jakości świadczonych usług logistycznych i efektywności podejmowanych działań;
ustalanie nieprawidłowości w stanie i sposobie przechowywania zapasów w przedsiębiorstwie;
organizowanie własnego miejsca pracy oraz podległych pracowników zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ergonomii, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska;
kierowanie i organizowanie pracy zespołów ludzi w działalności logistycznej.